Friskis & Svettis-logotyp

NORRKÖPING

Indoor walking

IW är energifylld konditionsträning i grupp på crosstrainer. Hela kroppen engageras och med kraft i benen känner du pulsen stiga för varje steg. Musiken ger dig energi och ledaren guidar och peppar dig så att du orkar hela vägen. Belastning, utgångsställning och tempo varieras under träningen, men grundkänslan är som en blandning mellan joggning och skidåkning.

IW distans
Tuff konditionsträning och där du själv bestämmer nivå utifrån dagsform och mål med din träning. Passet inleds med en uppvärmning har sedan inslag av naturliga intervaller och utmaningar. Ta hjälp av ledarens guidning för att hitta rätt i ansträngning. Distans är varierat, svettigt och kul! Om passet är längre än 55 minuter anges detta i passbeskrivningen.


IW intervall
Tuff konditionsträning i intervallform. Indoor walking i intervallform där tuffare arbete varieras med återhämtningar. Syftet med intervallupplägget är att träna och öka den aeroba kapaciteten, konditionen. I Indoor walking intervall kan du utmana dig extra mycket och känna kicken som en tuffare ansträngning ger. Intervallpassen är uppbyggda utifrån ett pyramidupplägg där kortare och längre intervaller blandas.


IW Spurt
Limited edition 2017
På Indoor Walking Spurt blandar vi distanspassens sköna koppling till musiken med intervallpassets utmanande driv och flås. Första halvan av passet körs i distanskaraktär och efter en tydlig övergång växlar passet till intervaller. Ungefär som du kanske brukar lägga upp en skön löprunda. Bara att haka på, vi spurtar hela vägen in i mål!


IW puls
I puls-passen får du direkt feedback som guidning i din konditionsträning. Med hjälp av pulsband och intensitetsmätare kan du följa din egen hjärtfrekvens. Ihop med din upplevelse av ansträngning kan du hitta din individuella träningsnivå. IW puls finns i flera olika intensiteter.


Cirkelgym/IW
Tufft kombipass där du kan utmana både din styrka och kondition. 
Passet inleds med 45 min Cirkelgym där du tränar individuellt vid olika stationer/maskiner under ledning av en instruktör. Fokus ligger på styrketräning med konditionsträning som en bonus. Cirkeln består av 20 övningar för hela kroppen. 

Passet fortsätter sedan med 45 min Indoor walking där du kan utmana din kondition. Kliv upp på walkern, greppa styret och börja gå! Hela kroppen engageras och du blir skönt svettig. Belastningen styr du själv vilket gör träningen precis så lättsam eller tuff som du önskar.


 

SkivstångIW
SkivstångIW är ett effektivt kombipass. Vi inleder med Skivstång där du tränar styrka för armar, axlar, skuldror, mage, rygg, höfter och ben. Därefter följer Indoor Walking där du tränar kondition och uthållighet.

Åldersgränser

Gym: från året du fyller 13 år.
Instruktiva pass: från året du fyller 13 år.
Övrig gruppträning: från året du fyller 10 år (10-13 år i vuxens sällskap).
Jympa familj: 2-6 år.
Familjefys: 6-12 år.

På Spin och Indoor Walking rekommenderar vi att du är minst 150 cm lång.
Fram till året du fyller 16 år krävs målsmans sällskap vid tecknande av medlemskap samt vid köp av träningskort och engångsbiljett. Målsman är alltid ytterst ansvarig för den unge medlemmen och hens träning.