Friskis & Svettis-logotyp

NORRKÖPING

artikel fokuserade.jpg

Yoga & rörlighet

Att träna rörlighet handlar om att sträcka ut muskler och leder. Antingen dynamiskt, i rörelse, eller statiskt, stillastående. Vi vet hur viktigt det är med rörlighet. Därför innehåller alla våra pass någon form av rörlighetsträning. Vill du träna extra mycket rörlighet? Då är det här passen för dig.

Flex
Träna och utmana din funktionella rörlighet, den naturliga flexibilitet din kropp behöver. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i totala övningar för hela kroppen. Träningen är fokuserad med dynamiska, tydliga och energifyllda övningar. Passet vänder sig till dig som är igång och tränar och vill komplettera med träning för din rörlighet.


Flex soft
Mjuka upp och träna din funktionella rörlighet med extra hänsyn till leder och muskler. Träningen är lugn och inkännande och passar även dig som känner dig stel och ovan. Du mjukar upp och sträcker ut dina muskler en i taget, eller i övningar för hela kroppen. Flex soft passar även dig som med en mjuk och dynamisk rörlighetsträning vill stressa ner, hitta balans, välmående och återhämtning.


Yoga
Friskis yoga bygger på den klassiska Hahta-yogans grunder och är vår egen form av yoga, framtagen i harmoni med Friskis idé. Med klassiska och trygga yogaövningar (asanas) för andning, rörlighet, styrka och balans får du här en fysisk, lugn och meditativ yoga. En upplevelse där närvaro, ökad medvetenhet och stillhet infinner sig. Ett tillåtande pass där prestationskraven uteblir. Du behöver inte ha tränat yoga innan.


Yoga Energy
Friskis yoga bygger på den klassiska Hatha-yogans grunder och är vår egen form av yoga, framtagen i harmoni med Friskis idé. Yoga energy är ett fysiskt mer utmanande och krävande pass. Du yogar i ett flöde med harmoni i andning och rörelse, och stannar ibland längre i vissa positioner för att kunna fördjupa dem. Passet är vanligtvis 75-85 minuter och vänder sig till dig med yogavana.

Åldersgränser

Gym: från året du fyller 13 år.
Instruktiva pass: från året du fyller 13 år.
Övrig gruppträning: från året du fyller 10 år (10-13 år i vuxens sällskap).
Jympa familj: 2-6 år.
Familjefys: 6-12 år.

På Spin och Indoor Walking rekommenderar vi att du är minst 150 cm lång.
Fram till året du fyller 16 år krävs målsmans sällskap vid tecknande av medlemskap samt vid köp av träningskort och engångsbiljett. Målsman är alltid ytterst ansvarig för den unge medlemmen och hens träning.